Friday, September 19, 2008

ABDULLAH DIDESAK SEGERA BERSARA

Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO (18 September 2008) panas menggelegak. Abdullah Badawi didesak berhenti sebagai PM dan Presiden UMNO. Kalau engkar, Abdullah akan disingkirkan oleh perwakilan UMNO bahagian.

Abdullah pun terkejut monyet dan terpinga-pinga. Kali ini nampaknya, sorry. Kalau dia tak dengar kata MT UMNO tentu dia akan terbongkang. Sapa pun tak boleh bantah perminaan MT UMNO ni. Khairy tak boleh bantah. Kamaluddin tak boleh beta. Kalimullah tak boleh halang. Patrick Badawi pun tak boleh buat apa-apa.

Pokoknya, kalau Abdullah buat tak peduli, Abdullah akan dihina dan dimalukan oleh warga UMNO di peringkat bahagian. Mana nak sorok muka kalau ini terjadi?

Dengar kisahnya, semua ahli-ahli senior MT UMNO dok balun Abdullah cukup-cukup. Mereka kata, Abdullah kena bersara untuk selamatkan UMNO dan Malaysia.

Syabas pada Kak Fidah, Abang Din, Tajol, Idris Jusoh, Shafie Afdal dan lain-lainnya. Tak taulah kalau Azalina turut berkata-kata. Tak taulah kalau Hisammuddin turut berbicara. Yang pasti, panas. Merah telinga Abdullah dibuatnya!

Kalau gitu kisah MT UMNO kali ini, baguslah. Mintak-mintak Abdullah tak lagi main kong-kali-kong. Mintak-mintak Abdullah buat keputusan once and for all. Jangan tunggu-tunggu lagi. Berhentilah sebelum anda dipersarakan dengan terhormat dan segera!- http://politica-net.blogspot.com/

5 comments:

Pak Brahim said...

Assalamualaikum wbt.,

Setiap manusia ada resminya, jika sekiranya DS Abdullah ni resminya jenis durian hantu, yang liat tangkainya, melekat didahan sehingga merekah terkeluar bijinya. Maka cara yang baik adalah jolik dan kait sahaja, dia pasti luruh.

Atau... yang paling baik adalah PR tebang sahaja pokok BN (UMNO) yang sudah tidak releven lagi kepada NEGARA YANG TERCINTA MALAYSIA DEMI KEBAIKAN SEMUA PIHAK.

* ainul AB * said...

Salam,

Berhentilah sebelum anda diberhentikan...
Berundurlah sebelum anda diundurkan...

Syabas ahli MT Umno kerana sebulat suara berani menegur & mewakili suara sebenar rakyat jelata.

Singh Is Kinng said...

Mr Politica,

Ingat meeting tu nak belasah abang Din kita, rupanya si Dollah yang terkena. Kalau betul cerita ni, satu progress yang baik for UMNO.

Si nak tahu jugak macam mana reaksi para balaci spt Azalina, Nazri dan Khairy. Kalau peralihan kuasa ni jadi, depa ni kita humban kat Tasik Chini.

politica said...

Pak Brahim, Ainul Ab dan Piggy Singh, terima kasih.

Soal KJ dan lain-lain balaci Abdulllah akan tamat bila Abdullah berundur.

Pak Brahim, analogi durian hantu tu amat menarik. mungkin boleh saja pinjam analogi.

Ainul, setahu saya menang MT desak Andullah berhenti.

dariana said...

Itu ribut dalam cawan yg boleh memecahkan cawan dan menteraburkan sudu2.
Pak Lah Kena undur sebelum dibesarkan ..malu..nya.