Tuesday, September 16, 2008

ZAID LETAK JAWATAN HANYA WAYANG PEKJI BOX OFFICE ARAHAN TINGKAT EMPAT?

Zaid Ibrahim letak jawatan? Ala acah-acah aje - cuma wayang pekji box office arahan Tingkat Empat! Mana boleh hero Abdullah Badawi nombor satu letak jawatan? Perjuangan dia belum selesai.

Zaid letak jawatan kononnya pasal nak jaga prinsip kerana dia dah kritik kerajaan pasal ISA? Ini wayang aje. Sandiwara. Percayalah.

Nak tau sebab kenapa Zaid letak jawatan? Zaid nak orang anggap dia manusia yang paling berprinsip. Zaid nak Bar Council sanjung dia. Zaid nak sejukkan hati Syed Hamid Albar yang jaga ISA. Zaid nak provoke supaya Muhyiddin Yassin juga letak jawatan. Itulah antara sebabnya Zaid main wayang letak jawatan!

Ala, sapa yang Zaid nak bodohkan ni? Kita tau sekarang ni Zaid jadi ayam taji Abdullah nombor satu ganti Nazri. Jadi, kalau bukan Abdullah yang suruh Zaid letak jawatan, tak mungkinkah orang-orang Abdullah sendiri yang suruh Zaid acah-acah letak jawatan untuk penuhi seluruh matlamat di atas?

Skrip wayang lakonan Zaid ni jelas sangat. TV bagi liputan istimewa. Dapat publisiti besar, walaupun murahan. Lepas tu, Abdullah reject perletakan jawatan itu. Jadi, Zaid pun boleh berkata: saya pegang teguh prinsip saya. Saya kritik kerajaan, saya letak jawatan. Tapi Abdullah reject niat saya, apa saya nak buat? Itu bukan salah saya. Saya dah letak, tapi Abdullah tak izinkan!

Nasib baik Muhyiddin tak melatah. Muhyiddin nampak wayang mainan Zaid. Muhyiddin pun kata, dia tak akan letak jawatan kerana apa yang dia kata pasal peralihan kuasa adalah suara ramai rakyat akar umbi.
Maka Zaid pun lengit. Abdullah juga pun lengit. Perangkap Zaid tak mengena. Muhyiddin tak tergoda oleh provokasi Zaid yang diarahkan oleh Tingkat Empat.

Sekarang apa nak jadi? Sapa yang nampak bodoh dalam wayang pekji terbaru ni? Sapa? Zaid? Tingkat Empat? Abdullah? Atau sapa lagi?

Tapi tengoklah 18 September ni. Macam mana lagu Majlis Tertinggi UMNO yang akan mesyuarat untuk bincang kes Muhyiddin. Mungkinkah Najib akan main wayang? Mungkin ada orang lain yang akan main wayang?

Pokoknya, kalau ditanya pendirian rakyat jelata, eloklah kalau MT UMNO pecat Muhyiddin pada 18 September ni. Bagus sebab dengan cara ni Abdullah sendiri akan mepercepatkan pengundurannya dari UMNO dan kerajaan!

Kalau Abdullah tak percaya, pecatlah Muhyiddin pada mesyuarat tu. Pecat! Lepas tu, tengoklah apa akan jadi kepada Abdullah! – http://politica-net.blogspot.com

4 comments:

Pak Brahim said...

Assalamualaikumwbt.,

Kebelakangan ini, pak brahim lihat episot-episot wayang pekji keluaran UMNO Production makin bercelaru lagi tersasar demi mempertahankan kuasa. Ia bukan sahaja membosankan, bahkan membebankan dan hilang kepercayaan rakyat dan pelabur. Ini adalah kerana skrip dan lakonan yang di persembahkan amat lucah, sarat dengan pembohongan, tiada kajian yang mendalam, tidak bertanggungjawab dan tiada maruah.

Bermula dengan episot liwat 1998 dan seterusnya di sambung arahanya oleh imam hadhari yang kononya hendak membongkar sunnah nabi dan al-ghazali mencari aman abadi.

Semua yang dirancang akhirnya tidak menjadi seperti jambatan bengkok, dasar pelajaran sains dan matematik dalam bahasa inggeris, pelbagai serambi yang menelan berbillion ringgit, menaikkan taraf pendapatan rakyat dan pengangkutan awam dll.

Namun percayalah bahawa apa yang dilakun dan disembah telah membuahkan hasil yang membuatkan rakyat tidaklagi yakin kepada BN dan kepimpinanya, kerana apa yang rakyat mahu adalah kebenaran, keikhlasan, keadilan, ketelusan dan lain-lain dasar yang terpuji didalam sesebuah perjuangan dan pentadbiran.

PERCAYA LAH BAHAWA KITA MERANCANG DAN ALLAH JUGA MERANCANG AKAN TETAPI ALLAH ADALAH MAHA PERANCANG DAN PERANCANGAN ALLAHLAH YANG MAHA BENAR.

politica said...

Pak Brahim, terima kasih.

Memang benar, ALLAH MAHA PERANCANGAN DENGAN KUASA KUN FAYAKUN...

LensaPR said...

meleset sekali ramalan anda

rompers said...

salam...

aku pun nk tengok apa jadi kalau muhyideen di pecat..makin punah ranahlah parti UMNO yang nenek moyang aku dok sanjung dan aku sebagai pewaris bangsa melayu takkan biarkan UMNO terus di perbudak2 kan oleh puak2 yang pandai menangguk di air yg keruh..mengambil kesempatan atas kebengongan pemerintah yg ada sekarang ni...