Wednesday, September 3, 2008

UMNO DAH JADI MACAM MIC?

Dulu kita kutuk MIC. Bila mesyuarat ada je pergaduhan sampai baling-baling kerusi. Di zaman Abdullah Badawi UMNO dah dijangkiti penyakit MIC. Sebab itulah persidangan UMNO Cawangan Felda Palong Timur 5 dalam Bahagian Segamat, Johor, baru-baru ni sampai baling-baling kerusi.

Apa nak jadi ni? Datuk Othman Jais dah lama sangat jadi Ketua UMNO Bahagian Segamat. Kata orang, dah basi! Orang dah menyampah. Tapi dia ikut tabiat Abdullah. Orang dah menyampah pun masih nak jadi ketua!

Ini semua petanda UMNO memang dah nak hancur. Presidennya main politik, ketua bahagian pun ikut main politik. Kalau ini berterusan, jahanam UMNO. Orang benci, meluat dan menyampah. Bila datang pilihan raya umum taulah apa akan terjadi kelak.

Warga UMNO bawahan menggelupur minta perubahan pemimpin besarnya. Tapi orang besar-besar UMNO, melainkan segelintir yang insaf, semuanya jaga tembolok masing-masing. UMNO runtuh tak apa, perut majoriti pembesar UMNO mesti kenyang, kembung dan boncet melondeh-londeh.

Setiausaha Agung UMNO baru-baru ni kata, UMNO akan dibersihkan dari mereka yang jadi pembangkang dalam parti. Buatlah! Buatlah segera. Ura-ura Presiden UMNO nak senaraikan mereka yang didakwa sebagai pembelot dalam PRU12 pun masih tinggal ura-ura.

Tapi, kalau Setiausaha Agung UMNO serius, buatlah segera tindakan tu. Biar sampaikan UMNO bersih tak ada ahli.

Kepada saya tindakan tu tindakan bodoh, tindakan bahlul. Orang UMNO jadi pembangkang dalam parti pasal dia orang kecewa dengan Presiden dan pembesar-pembesarnya yang tak prihatin terhadap masa depan parti. Selagi Presiden UMNO hari ni masih terus berkuasa, UMNO akan terus berumbang-ambing!

Begitu pun, lantaklah.. Apa nak jadi, jadilah. Kalau warga UMNO akar umbi dah cakap pun tak dihiraukan, pergi jahanamlah UMNO. Tapi, orang macam saya yang amat tersiksa. Ayah, ibu, datuk dan nenek saya semua orang UMNO. Kalau UMNO kini dah tak boleh perjuangkan kita, ke mana orang macam saya nak pergi? Jadi orang politik tanpa parti? – http://politica-net.blogspot.com

3 comments:

rompers said...

salam...

saya bersetuju mengatakan para penyokong umno golongan "bawahan" sekarang ni sedang berada dalam keadaan marah dan benci melihat pemimpin tertinggi parti UMNO. saya bukan ahli umno tetapi ibu bapa, datuk, nenek dan moyang saya merupakan penyokong kuat pari ini pada masa lalu.

saya percaya perjuangan umno pada masa ini masih lagi relevan sekiranya masalah berkaitan pemimpin umno yang korup dapat diatasi segera.

politica said...

Rompers

terima kasih. pandangan anda cukup relevan dan semoga jadi cermin kepada pihak yang terbabit.

atokuitmck said...

salam..

memang patut pun dia org mengamuk. osman Jain tue dah lama sangat jadi pemimpin & dah tak relevan lagi..

cuba2lah risik sapa yg uruskan pemgambilan tanah rizab milik JKR utk bina stesen minyak PETRONAS di Batu Anam yg sekarang nie dlm pembinaan...