Tuesday, December 9, 2008

POLITIK UMNO ZAMAN ABDULLAH = POLITIK WANG, POLITIK SEKS DAN POLITIK SAMSENG?

Di zaman Abdullah Badawi macam-macam boleh jadi. Politik wang menggila-gila. Politik seks sudah bermula. Hari ini ada pula ugut-mengugut dan politik samseng. Haru-biru betul keadaannya!

Kes terbaru sekali mengenai politik samseng ini membabitkan Rizalman Abdullah, Ketua UMNO Bahagian Tenom, Sabah.

Pada 8 Disember 2008, Rizalman buat laporan di Ibu Pejabat Polis Kota Kinabalu, di Karamunsing, kerana dia menerima ugutan akan dibalun dan dicederakan.

Mesyuarat UMNO Bahagian Tenom dah banyak kali ditangguhkan. Adalah dipercayai ini kerana Rizalman tidak memihak kepada Musa Aman. Orang yang dikatakan bertanggungjawab memporak-perandakan Bahagian Tenom pimpinan Rizalman adalah Setiausaha Kerja UMNO Sabah.

Kalau gitu, mungkinkah Setiausaha Kerja UMNO Sabah juga yang mengupah seseorang dengan $11,000 untuk membalun dan mencederakan Rizalman?

Orang Musa Aman ini jugakah yang main batu sembunyi tangan tanpa memikirkan impak tindakannya kepada UMNO?

Diharap Musa Aman nafikan penglibatan Setiausaha Kerja UMNO Sabah ini. Kalau tidak, sah Musa Aman memang menggunakan Setiausaha Kerja UMNO Sabah ini untuk mempermainkan Rizalman dan UMNO Bahagian Tenom.

Apa agaknya komen Abdullah mengenai kes politik samseng ini? Adakah Abdullah akan melenting dan membalun Musa Aman supaya memecatkan Setiausaha Kerja UMNO Sabah dengan seberapa segera? – http://politica-net.blogspot.com/

3 comments:

Unknown said...

budaya yg diimport dari luar

UMNO kini boleh dibeli oleh wang ringgit dan harta kekayaan

memang melayu takkan hilang didunia

hanya dijajah dinegara sendiri, kali ini oleh kulit kuning

Unknown said...

Apa nak jadi sebenarnya dengan orang-orang kita. Kita asyik bercakaran yang pasti akan membawa keruntuhan. Kaum Cina dan India nampaknya sudah seakan mencapai matlamat perjuangan mereka sama ada menerusi MCA dan MIC maupun melalui PKR.

Walau pun di luaran nampak mereka berpecah tetapi hakikat di dalanya mereka sama-sama berjuang untuk kaum masing-masing.

Kenapa Melayu masih tidak sedar dek untung? Pokoknya satu saja, ia itu tidak berpegang kepada ajaran Islam yang sebenar. Islam mereka hanya Islam luaran bukan Islam di hati/kalbu.

politica said...

Mountdweller

Saya pun tak tau macam mana nak jawab pertanyaan anda. UMNO harapan Melayu selama ini dah kucar-kacir. Jadi di mana lagi nak mengadukan hal? Tolong saya berikan jawapannya.

Terima kasih