Monday, August 25, 2008

BILA ABDULLAH NAK BERSUMPAH?

Saya nak minta seluruh rakyat Malaysia desak Abdullah Badawi, Imam Islam Hadhari, bersumpah di mana-mana yang dia suka bahawa dirinya tidak dikongkong oleh segelintir ahli keluarganya sendiri.

Acara bersumpah ini mestilah disiarkan secara langsung oleh TV Malaysia dan antarabangsa.

Abdullah juga kena bersumpah bahawa beliau tidak melakukan perkara-perkara berikut:

Tidak pernah memberitahu serombongan pemimpin PAS baru-baru ini yang beliau nak PAS masuk BN pasal dia nak bersihkan UMNO daripada Najib Razak dan bersihkan kerajaan daripada Musa Hassaan IGP dan Gani Patel AG.

Tidak menerima apa-apa ganjaran daripada sesiapa bila dia buat keputusan flip-flop membatalkan projek jambatan bengkok pada 2006.

Tidak terlibat dengan skandal oil for food yang membabitkan wang berjuta ringgit US, anak lelakinya, Kamal, tidak babitkan Scomi dalam pembekalan centrifuge kepada sesetengah negara di Asia Barat, dan menantu lelakinya, Khairy, telah beli saham ECM-Libra dengan wang yang terang dan telus puncanya, bukanya duit yang disonglap dari mana-mana.

Tidak tahu menahu dengan dakwaan umum yang mempercayai Kalimullah Hassan adalah talibarut sesetengah negara asing tertentu.

Tidak pergi bersantai dengan Michelle Yeoh dan lain-lainnya di atas sebuah kapal layar mewah di perairan Australia sewaktu rakyat Malaysia dilanda banjir besar pada 2006.

Tidak pernah berada di kediaman Patrick Lim di Perth, Australia, bersama Jeanne sebelum beliau menikahi wanita berkenaan.

Memang banyak lagi perkara yang Abdullah kena bersumpah. Tapi cukuplah setakat di atas kerana ada sesetengahnya hari ni dah jadi kes di mahkamah.

Kalau Abdullah tak berani dan tak mau bersumpah, dia perlu berhenti dari jawatan PM dan Presiden UMNO dengan serta merta. - Politica

3 comments:

Money4Free said...

Adusssssssss...mau jadi sesumpah sidolah ni....

asalbayu said...

SUMPAH SI SUMPAH-SUMPAH.





Wajah manisnya aduh menggoyah iman

berubah tiba-tiba jadi sumpah-sumpah

bercabang lidah. Jijik berganda

lihat lalat melintas disambar pantas

sekujur tubuh jadi dingin. Meriding roma.



Di usia sedemikian dia jadi mangsa

mengguna ayat-ayat firman bersumpah

melafaz ungkapan rela terima risiko

kiranya itu fitnah dengan ganjaran

laknat diri juga temurun. Subhanallah.



ABDUL HALIM YAACOB

Pinggiran A Setar(160808)

politica said...

Office Boy dan Asalbayu

Saya tulis posting ni untuk provoke Dollah. Patutnya dia arah semua pihak berhenti dengan mainan sumpah ni. Tapi dia naik syok dan biarkan hal ni melarat-larat. Pemimpin macam ni jahanam Malaysia.