Wednesday, December 29, 2010

KISAH ROCKY BRU DAN KUDAKEPANG


Rocky Bru dan Ron Kudakepang dua bloggers yang digeruni ramai. Dalam kita sibuk-sibuk dengan posting Rocky Bru kebelakangan ini, saya teringat posting singkat dalam blok Kudakepang beberapa tahun lalu. Saya pun selongkar semua postings dalam Kudakepang dan dapat jawapannya seperti berikut:

Posting KK 23 Oktber 2007

Ada 8 berita ringkas dalam posting Kudakepang pada 23 Oktober 2007. Tapi yang di bawah inilah yang saya dapati hampir-hampir kait-mengait dengan kisah Rocky Bru kali ini…

Dua Menteri Gawat?

Dua orang menteri kita sedang dicengkam masalah peribadi yang amat gawat akibat keterlanjuran mereka sendiri. Anda akan terkejut besar kalau tau kisah ini. Siapa mereka? Apa sebenarnya cerita mereka?

Posting KK 27 Oktober 2007

Seterusnya ada 5 berita ringkas dalam posting Kudakepang pada 27 Oktober 2007. Dan yang berikut ini mungkin follow-up kepada yang tersiar pada 23 Oktober 2007…

Menteri Pakai Cawat Besi?

Sudahkah anda meneka siapa dia dua orang menteri yang sedang amat gawat akibat keterlanjuran diri mereka sendiri? Mungkin tak lama lagi meletuplah kisah ni… Saya hanya boleh katakan kepada menteri-menteri berkenaan, lain kali tempahlah cawat besi (untuk lelaki), made-in-germany!!!

Apa yang jadi misteri kepada saya sekarang ialah: adakah kisah Rocky Bru sekarang ini ada kena mengena dengan salah seorang yang dimaksudkan dalam posting Kudakepang tiga tahun yang lalu? Atau, adakah kedua-dua postings dalam Kudakepang ini hanya secara kebetulan hampir serupa temanya dengan posting Rocky Bru kebelakangan ini? Hih, pening kepala saya dibuatnya….. Diharap Ron Kudakepang dapat menjelaskannya.

1 comment:

kudakepang said...
This comment has been removed by a blog administrator.