Monday, May 11, 2009

Jangan biarkan pisang buah dua kali!

Saya rasa menyirap darah bila baca cerita tahanan ISA kata dia tak akan terima kasih kepada kerajaan kerana dibebaskan dua hari lalu. Dia tu sapa? Pi jalanlah dengan dia. Tapi kalau saya jadi kerajaan, saya akan simpan orang macam tu lama-lama dalam tahanan. Apa taknya? Kan dia yang kata Perlembagaan kita menindas dan perlu dihapuskan. Kan dia yang kata UMNO lakukan pembasmian etnik kaum India. Kan dia yang kata macam-macam sampai ramai umat Islam nak ganyang dia.

So what? Nak tunjuk teror jangan kat Malaysia. Tapi kerajaan kita pun satu hal jugak. Orang macam tu di tahan ISA bukan kena soal-siasat dulu. Tahan terus simpan di Kemunting. Jadi, kerajaan tak taulah kenapa dia kata macam-macam pasal Perlembagaan dan UMNO. Tak ada gunanya tuduh dia itu dan ini bila kena tahan terus disimpan kat Kemunting. Silap besar. Silap besar. Dah tu ada pulak orang kita yang memihak kepada dia. Orang ni gila kuasa. Apa saja asalkan dia dapat kuasa, dikira halal. Dia mana kira bangsa tergadai ke negara tergadai?

Sebenarnya, kerajaan yang baru digantikan PMnya memang banyak silap dalam kes ni. Sebab PM dulu lah Melayu hari ini jadi macam warga kelas 3. Orang yang ketuai pertubuhan haram diberi layanan istimewa. Pertubuhan haram didengar cakap dan dilayan desakannya. Panjat kepalalah jadinya. Kan haru-biru kita semua dibuatnya.

Harap-harap Najib tak ulangi kesilapan besar PM yang lalu. Harap-harap Najib tegas dengan pihak yang mengganggu-gugat keselamatan negara, ketenteraman awam, keharmonian agama, dan perpaduan masyarakat. Jenis-jenis manusia yang tak mau ucap terima kasih bila keluar daripada tahanan ISA tak usah dipedulikan. Tapi lain kali kalau ada jenis manusia seperti tu simpan dia lama-lama kerana dia adalah contoh elemen yang mengharu-birukan negara. Awaslah kita semua. Jangan izinkan pisang berbuah dua kali! http://politica-net.blogspot.com

1 comment:

Media Siber said...

manusia tu baik dibuang negara jer... selambe kata camtu .. aku rasa .. dia ni .. tak serik2.. takpe.. Tuhan maha adil tu akan hukum dia lagi sekali kalau dia tak reti2 nak bertaubat