Friday, March 13, 2009

16 OPERATORS CALON TIMBALAN PRESIDEN DITAHAN SPRM

16 operators kepada seorang calon Timbalan Presiden UMNO kena jarring oleh pagawai SPRM. Cukup melampau. Keterlaluan. Calon Timbalan Presiden UMNO yang ini nampak sangat keberaniannya main politik wang. Amat luar biasa.

Sebabnya? Dia mendakwa dia ada perlindungan besar dan powerful. Tapi dia lupa, rakyat yang prihatin juga kini menjejaki kegiatan mereka. Jadi bila orang dia kena tangkap basah sedang bagi-bagi duit pada orang UMNO, SPRM tak boleh nak ikut arahan supaya tindakan itu dihalakkan.

16 orang operators calon berkenaan pun kena tangkap basah semalam. Ada yang di Sabah, ada yang di Kelantan, ada yang di Kedah. Enam orang lagi operators seorang calon Ketua Pemuda UMNO juga kena cekup dan masuk jaring SPRM.

Sorilah beb. Anda ingat protection orang besar anda boleh bikin anda selamat. Anda jangan lupa, orang anda sentiasa diperhatikan oleh banyak lagi mata dan mata-mata rakyat. Kalau tak percaya, tunggulah berapa ramai lagi orang anda akan dicekup dan diserkup dalam sehari dua ini. – http://politica-net.blogspot.com/

7 comments:

red rooster said...

Salam,
Semakin dekat dgn PAU semakin kalut. Calon2 ni pun tak serik2 dan nampak sgt desperate nyer. Kalau mcm ni ramai lg ler yg akan 'syahid' sebelum bersidang...

sritribuana said...

Dalam UMNO kalau tak bayar untuk menang maknanya kamu bukan orang UMNO..hairan apa?Itu lah budaya sebuah pertubuhan yang sudah nak 'C'.
Kalau semua orang dalam komuniti itu telanjang sementara hanya kamu seorang sahaja yang tidak telanjang, nanti ahli komuniti itu akan anggap kamu tidak ada kemaluan.

sritribuana said...

1.Pemilihan UMNO akan datang tidak akan membawa apa-apa perubahan.Perubahan hanya pada wajah sahaja.Tidak lebih daripada itu.Nothing more.

2.Mereka yang mendapat untung dari status quo tentu sekali akan mempertahankan sistem yang ada.
3.Politik wang,rasuah di semua peringkat dan kemunculan 'kepala perang' dan berpuak-puak merupakan indikator bahawa UMNO merupakan instituisi yang sudah tidak mempunyai daya-tahan untuk membebaskan diri dari kemelut yang hina ini.UMNO sudah dilanda AIDS dan HIV.

5.UMNO bagaikan telah diculik dan ditawan oleh para pemimpin bersifat penyamun dan mafia.Tidak ada belas kasihan.
6.UMNO perlu diselamatkan.(Before the whole system would break down and everyone would be the loser.)

Parpu Kari said...

BAGUS JUGAK JADI MACAM NI,LEPAS NI UMNO BOLEH BERSIH DARI ORANG2 JENIS MACAM NI, KAMI SIANG MALAM PERTAHANKAN UMNO DAN HARAP UMNO AKAN BANGKIT DENGAN IMEJ YANG LEBIH BERSIH.

keris panjang said...

Humbankan pemberi dan penerima rasuah tu kedalam "neraka"..

Datuk Naim Mohamad said...

Yup,
Money is important. To move from one place to another needs money (fuel, toll,makan dan minum). Maintenance need money also, wear and tear needs repaired. Programmes needs funding, events needed money also. These are justifiable expenses. But when you pay someone to vote you, that is indispecable. Let them vote you for your leadership, capability, loyalty and sincererity. For as long as UMNO leaders think they can buy their positions, then UMNO will buy itself out when there is no money to spare.

LUAH FIKIRAN said...

Ketegasan UMNO memerangi gejala politik wang di kalangan ahli-ahlinya amat dialu-alukan. Rakyat hendakkan pemimpin yang berwibawa dan layak dipanggil pemimpin. Kalau imej diri sudah tercalar, macam mana nak jadi pemimpin. Dalam posting terdahulu, saya ada menimbulkan persoalan apakah wajar dikekalkan DS Ali Rustam sebagai Ketua Menteri? Jawatan parti dilarang tetapi jawatan dalam kerajaan boleh pula. Boleh memang boleh tetapi sukar untuk menjalankan tugas. Kalau ketua negeri nak ajak rakyat negeri buat benda-benda yang baik, rakyat akan mencemuh dan menempelak semula ketua negeri. Fikirkanlah!