Thursday, July 3, 2008

KES LIWAT DAN TODAK

Pada perenggan akhir posting Datuk Ruhanie pasal kisah liwat, beliau minta para pembaca “tunggu dan kita lihat, siapakah yang akhirnya akan beroleh manfaat paling besar daripada kisah liwat meliwat mutakhir ini.”

Datuk Ruhanie juga cadangkan para pembaca tanya diri sendiri “adakah senario mutakhir ini juga merupakan mukadimah kepada kemungkinan Malaysia akan dilanggar todak?”

Pada pendapat saya, pihak yang akan terima faedah besar daripada kisah liwat ini adalah pihak yang sedang berkuasa, iaitu Abdullah Badawi.

Tapi pihak yang akan paling beruntung besar mungkin kuasa di sebalik Abdullah. Siapakah mereka? Mungkinkah Khairy? Mungkinkah TUAN kepada Khairy?

Soalnya, siapa dia TUAN kepada Khairy? Inilah soalan cepu emas yang saya tak dapat jawab. Tapi, tak mungkinkah dianya kuasa yang nak hanurkan UMNO, BN dan negara kita?

Kalau begitu, siapa dia? Mungkin Datuk Ruhanie tau jawapannya. Kalau tidak, kenapa beliau bertanya “adakah senario mutakhir ini juga merupakan mukadimah kepada kemungkinan Malaysia akan dilanggar todak?”

No comments: