Monday, September 29, 2008

Abdullah: Berilah Kami Peluang Berhari Raya Dalam Suasana Kemenangan!

Betul ke? Betul ke Abdullah Badawi akan pertahankan kerusi Presiden UMNO dalam pemilihan parti Mac 2009 ni? Kalau betul, pening kepala warga UMNO dibuatnya. Sekejap kata gitu, sekejap kata gini – flip-flop tak sudah-sudah. Berhenti ajelah. Selamat, aman dan damai kita semua!

Macam saya tulis semalam, kalau betul Abdullah nak pertahankan kerusi Presiden, macam-macam boleh terjadi. Beli undi, rasuah politik, ugut guna BPR, bagi jawatan dan sebagainya mungkin dilakukan terhadap sasaran yang nak dimenangi sokongannya.

Kerja-kerja macam ni tak mustahil. Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih! Demi keluarga dan tembolok mereka, tak mustahil Abdullah akan pertahankan kerusi Presiden. Maklumlah, Abdullah ni katanya amat sentimental dengan anak-anaknya. Hendak-hendaknya setelah Kak Endon sudah pulang ke rahmatullah! Jadi, apa anak-anak dia nak, tak mungkin Abdullah tak ikuti!

Tapi Abdullah kena ingat. UMNO parti orang ramai. Bukan parti keluarga. Orang kata, UMNO bukan parti sendirian berhad keluarga Abdullah. UMNO milik orang Kota Belud. UMNO mlik orang Teluk Kumbar. UMNO milik orang Pangkal Meleleh. UMNO milik orang Parit Botak. UMNO milik hampir 3 juta ahlinya di seluruh negara.

Abdullah tau akan hal ini. Tapi, kalau sentimen keluarga jadi paksi keputusannya, amat malanglah UMNO. Kalau desakan anak-anak jadi asas keputusannya, alamat bala akan menimpa kita semua.

Sehari lagi umat Islam akan berhari raya. Rakyat Malaysia seluruhnya akan berkongsi raya. Harap Abdullah tak akan spoilkan mood hari raya ni dengan suatu keputusan berasaskan desakan keluarga dan anak-anaknya.

Kita yakin Abdullah ikhlas bila kata nak serah kuasa pada Mac 2009 kelak. Kita juga yakin kali ini Abdullah akan tidak bertanding jawatan Presiden UMNO. Cukplah bos. Cukuplah. Bagilah kami semua berhari raya dalam suasana yang betul-betul memberikan kemenangan kepada tuntutan ramai! – http://politica-net.blogspot.com

4 comments:

Pak Brahim said...

Assalamualaikum wbt.,

Yang Dikormati Sdr. POLITICA,

Semalam, selepas solat asar, seperti biasa Pak Brahim ambil sedikit masa sembang dengan kawan-kawan diberanda masjid. Topiknya tidak boleh lari dari perkara-perkara yang sedang hangat dibincangkan oleh sebilangan ramai rakyat Malaysia antaranya:

1. Tindakan sewajarnya misti diambil terhadap mereka yang didakwa terima 'sedekah' seks wanita Cina bagi membersihkan kerajaan Negeri Perak dan PR.
(Alhamdulillah, berita harini memaklumkan bahawa timdakan-tindakan sedang diambil)

2. Persoalan kenapa PAS terus di segani. Kerana kepemimpinanya amat komited dan diterbiyah sepanjang masa. Contohnya seperti isu kenyataan Datuk Mustafa Ali. Tindakan tegas dan segera terus diambil oleh Mursyidul Am PAS Tuan Guru MB Kelantan dan kedua-duanya terima dengan semangat perjuangan.

Dalam ruangan yang terhad ini Pak Brahim hanya dapat berikan 2 contoh tindakan-tindakan segera dibuat dalam menangani isu-isu yang berbangkit secara bijaksana, telus dan jujur bagi kepentingan semua.

Dalam hubungan tindakan segera dan bijaksana sesebuah organisasi, mari kita lihat bagaimana UMNO menangani masaalah kenyataan isu perkauman Ketua Bahagian Bukit Bendera semasa PRK Permatang Pauh tempoh hari. Hasilnya rakyat dapat melihat bahawa keputusan yang dibuat tidak kukuh dan terus dipersoalkan. Disinilah letaknya integriti seseorang pemimpin dan sesebuah organisasi.

Begitujuga dengan keputusan menaikkan harga minyak secara mendadak dan lain-lain tindakan susulan. Hasil dari tindakan tersebut maka kini harga-harga barangan sudah tidak terkawal lagi, para peniaga mengambil kesempatan dengan kenaikan harga bahan bakar. Soalnya bebanan ditangong oleh rakyat terutama yang berpendapatan rendah.

Senario sekarang ini dilihat dengan tindakan flip-flop kerajaan telah membawa bencana kepada agama,rakyat dan negara.

NEGARA MALAYSIA MISTI MAJU DAN GEMILANG DAN RAKYATNYA MISTI DIANGKAT KEARAS KETAMADUNAN YANG TINGGI. Untuk merialisasikan impian ini, SEGALA KEMUDAHAN, KEPERLUAN, SOKONGAN, DOKONGAN, PERANCANGAN MISTI DIPERUNTUKKAN DAN DISEDIAKAN. MALAYSIA misti di pimpin olih pemimpin yang komited dan istiqomh dalam perjuangan mereka, bukan lagi yang FLIP-FLOP.

Masanya sudah berakhir untuk rakyat memikul bebanan pemimpin. Dilain perkataan bahawa rakyat memberi subsidi kepada kerajaan atau di lain perkataan kepada PARTI UMNO/BN terutama TOL PLUS.

SELAMAT MENYAMBUT EID-FITR AL-MUBARAK, MAAF DZAHIR BATIN, SEMOGA ALLAH MEMCUCURI RAHMAT KEATAS KITA SEMUA DAN MELINDUNGI PEMIMPIN-PEMIMPIN KITA YANG ISTIQOMAH DAN IKHLAS DALAM MEMPERJUANGKAN NASIB RAKYAT DAN NEGA TERCINTA.

dariana said...

Pak Lah bersungguh kata Anwar berbohong tentang isu 916 dulu.Kalu jadi sungguh macamana kamu? nasibmu baik tak jadilagi benda tu. masih boleh le cakap2 dgn senyum berbunga selain zzzzzz tu.
hingga tahap ini Pak Lahlah lebih banyak berbohong ! sekali gitu sekali gini, sekali tarikh tu sekali tarikh ni...naya org UMNO dan Najib dll. jadi siapa yg cakap dolak dalik nih? tak perasan dia bangkali.
cukuplah tu Pak Lah.jangan sampai org lain suka sumpah2. tapi Paklah pula orang UMNO sendiri menyampah.tunjuk perasaan kebencian mereka kepada Pak Lah ni dah ketara benar sama dgn jawatan PM atau presiden UMNO.

Undurlah dengan aman, masih sempat. jangan sampai dapat kemaluan yang besar nanti.
Ya! ikutlah tuntutan ramai.

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Betul tu..apa pun selamat menyambut hari raya buat semua blogawan tak kira dimana jua anda berada..

Salam mesra,

politica said...

Pak Brahim, Hadi dan Fazrul

Komen anda semua saya hargai.

Pak Brahim: Saya jelous dengan Pak Brahim yang ada masa ke masjid waktu asar. Saya sekali sekala aje boleh buat gitu.

Selamat hari raya kepada anda semua dan kalau memandu balik kampung, hati-hati di jalanraya.