Saturday, June 14, 2008

ABDULLAH BERCABANG LIDAH

Waktu ini sapa yang nak percayakan cakap-cakap Abdullah Badawi. Apa yang dia cakap, jual satu sen pun orang tak beli. Hina sungguh-sungguh Abdullah kebelakangan ini.

Ini semua bukan salah rakyat. Ini semua silap dia. Semalam cakap lain, hari ni cakap lain. Dulu cakap tak akan kawin, hari ni dah sah dia kawin lagi. Hari tu, kata harga petrol naik Ogos depan, tiba-tiba dia umum harga minyak dengan mendadak. Bulan lalu dia kata nak serah kuasa negara dan UMNO kepada Najib Razak, hari ni dah ada desas-desus dia nak lantik Syed Hamid Albar jadi penggantinya. Ini semua bukti Abdullah memang lidah bercabang.

Manusia macam ni tak harus lagi pimpin kita semua. Abdullah kena berhenti serta-merta. Habis Abdullah, tamat Khairy. Habis Abdullah, lenyap Kamaluddin. Habis semuanya, lengkup Kalimullah.

Saya bukan apa-apa. Saya cakap macam ini pasal dah tak tahan lagi dengan tebiat dia orang. Kalau dia orang ni semua buat muka sardin sampai Malaysia nak runtuh, saya rayu pihak berkuasa, semua orang ni dikenakan perintah buang negara. Nak sumbat dia orang kat Kemunting pun tak ada guna. Hendak-hendak waktu harga beras pun tinggi melangit.

Tapi kalau Israel Kecil kat selatan tu sudi nak simpan dia orang ni semuanya, ambiklah. Kita bagi percuma bila-bila masa. Kalau semua orang tak sudi nak ambik dia orang ni, kita hantar je dia orang semuanya ke Israel Besar.

Secara serius, saya sudah muak dengan karenah Abdullah, Khairy, Kamaluddin dan Kalimullah. Semalam saya dapat maklumat, Abdullah rupa-rupanya puppet Israel Kecil. Sebab itulah Abdullah langsung tidak hormat kabinetnya sendiri. Kalau dia bukan puppet, tentu dia bincang soal nak naikkan harga minyak dalam mesyuarat kabinet negara. Entah betul entah tidak, katanya kenaikan harga minyak hari ini rupa-rupanya tidak direstui cabinet negara. Si baral dalam kabinet pulaknya endorsed aje keputusan Abdullah the puppet.

Cakap lebih-lebih pun tak guna. Hari ini saya nak tengok macam mana Najib bersilat. Kalau dia terus nak peluk tubuh macam gentleman, kita tinggalkan Najib. Kita tengok macam Muhyiddin Yassin bersilat. Kita tengok hebatnya anak Kiayi Muar ni main silat sendeng dengan tegas dan yakin.

No comments: